Tuesday 13 March 2012

Nafsu Cinta

setiap orang punya pengalaman masing2 dlm mengenali erti sebuah cinta,
begitu juga dengan aku..
kisah ni blaku mse 2009,
aku mengenali dia menerusi jaringan sosial (facbook)..
walaupun begitu,kami pernah bertentang mata di sekolah,tap aku ngn dia tak pernah bertegur..
prtama kali dia tegur aku,masih aku ingat... dye yang add aku..then,aku yang baru jek wat acc fb ni pun layan kan je laa... .
bait2 perkenalan antara kami selama smigu akhirnye menimbulkan bunge2 cinta..
rmai yg tak percye sttus aku "in a relationship with capital f ' ..
sbb aku ni orgnye bpegang pd prinsip ta kan couple slagi aku tak lpas spm...
hari ke hari,hubungan kami dirasakn indah...
tap spe sngke kan?
hubungan yang indah hancur punah lebur begitu shja..
alasan dia ... ak ta mcm gf membr2 dea..ak kerap abaikan dea..dea ta penah fhm YG aku ni pmr candidate berbeza sngt ngn dea yang study kat kolej
kami cube menyemai persefahaman tap gagal..
hubungan aku dan dea hanya bertahan slama 7 bulan ...
mengapa perlu hadirnya cinta jika sekadar untuk menyakiti ?
ya allah ..kecewa tak terkata ...
kecewa kerana mengahmapakan ibu bapaku..
kputusan ak ta begitu cemerlang seperti rakan2 & spupuku..
kerana cinta aku membelangkangkan ibu bapaku..
tetapi mereka masih menyokong aku hingga kini..
kini..aku tidak lagi mempercayai 
kesucian cinta..
namun,tak dinafikan ak tertanya2 mengapa si dia meninggalkan ku??
apa kurangnya aku.?
baru2 ini,aku sekali lagi mendengar kahabar bahwa dia telah bertukar kekasih hati...
seingat aku , selepas kami berpisah,dia telahpun mempunyai pengganti diriku,
kini perempuan yang aku anggap sebagai onar dlm perhubungan kami telah pun menerima nasib sama seperti aku...
tahniah insan yang bernama lelaki,
kau meyakinkan aku bhwa 'bukan stu kesilapan aku meninggalkan mu dulu'
jika kau masih ingat,kau telah memberi aku 2 pilihan
1-ikut kehendakmu,faham kau yang suke 'berkawan dgn perempuan .(berkawan ke ? kalau panggil abg,syg ?)
2-jika aku tidak mengikut kehendakmu,kita berpisah..
tak salah aku memilih pilihan kedua saat tu..
tiada lagi tanda soal di benak fikiranku..sesungguhnya kau memg bukan lelaki seorang lelaki yang layak mendapat kesucian cinta daripada perempuan seperti aku..kini,2012,,smoga kejayaan menjadi milik aku ..
smoga aku dapat membhgiekan emak & abah ku dgn keptusan yang cemerlang dlm spm tahun ini... insya-allah..sesungguhnya..jodoh mengatasi cinta sejati... mudah2 an aku menemui lelaki idamanku yang mencintai allah lebih daripada mencintaiku..doakanlahh aku smoge mendapat kejayaan yang cemerlang dlm spm 2012..aminnnn...
jadikanlah kisah aku sebagai pengajaran..usah turutkaN kehendak hati,nescaya punah lah hidup,rosaklah masa depan...

cinta itu tak salah ,cume orang yang tak menghargai kehadiran cinta ynag sala..usah menyalahkan cinta,,,cinta itu stu anugerah illahi..

No comments:

Post a Comment